X
تبلیغات
گروه مهندسی هوافضا - هلیکوپتر
گروه مهندسی هوافضا ( دانشگاه صنعتی مالک اشتر MUT )

بالگرد شاهد 285 در زمره بالگردهای تهاجمی قرار دارد و نمونه‌های زمینی و دریایی آن در ایران ساخته شده است.

این بالگرد از نوع تکنفره و برای اجرای مأموریت‌های نظامی از جمله شناسایی و گشت رزمی و پشتیبانی از نیروهای زمینی توسعه یافته است.

در مأموریت شناسایی و گشت رزمی، اجرای عملیات گشت‌زنی در حال حمل سلاح و درگیری با واحدهای شناسایی شده دشمن در صورت لزوم و سنجش میزان توانمندی آنها و تسلیحات در اختیار آنان مدنظر می باشد که بالگردهای سبک، به دلیل ابعاد کوچکتر و مانورپذیری بالاتر، برای اجرای اینگونه مأموریت‌ها مناسبتر هستند.

در پشتیبانی از نیروهای زمینی، حمله به مواضع نیروهای دشمن، اجرای آتش روی آنها، انهدام سنگرهای دشمن و حمله به ادوات نیمه سنگین و سنگین(تانک‌ها، نفربرها و ...) که منجر به کاهش فشار روی نیروهای خودی می‌گردد در دستور کار است.



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 1391/04/25ساعت 0:29  توسط Amin Ebrahimi | 

گروهی از دانشجویان و محققان دانشگاه مریلند در حال طراحی و ساخت وسیله‌ای پرنده شبیه به هلی کوپتر می‌باشند که نیروی مورد نیاز حرکتش را از طریق پدالهای آن که توسط خلبان به حرکت در می‌آیند تامین می‌کند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1391/04/08ساعت 14:52  توسط Amin Ebrahimi | 

به تازگی هوانیروز ایالات متحده طرح اولیه ساخت "عمود پرواز آینده" (FVL) را برای استفاده در ماموریت‌های نظامی ارائه داده است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 1391/02/10ساعت 20:47  توسط Amin Ebrahimi | 

شرکت Schiebel چند روز قبل اولین پرواز آزمایشی بالگرد بدون سرنشین و سنگین وزن خود را با موفقیت انجام داد.


این بالگرد بدون سرنشین که CAMCOPTER S-100 نام دارد با یک موتور منعطف که پیشرانش خود را توسط سوخت سنگین تامین می کند کار می کند. پرواز آزمایشی S-100 در حالی با این موتور جدید به انجام رسید که این شرکت اعلام کرده تحویل این سری موتور را در سه ماهه چهارم سال 2012 آغاز خواهد کرد. از این موتور که دارای طراحی خلاقانه ای می باشد می توان در پرنده F-44 و جت های F-34 و F-35 استفاده نمود و این در شرایطی است که از موتورهای دیگر عمود پروازها نمی توان چنین بهره ای برد.

به گزارش گروه هوافضای هیتنا S-100 از موتور ونکل (پیستون دوار) با نوعی از بنزین هوایی با عدد اکتان 100 کار می کند. همچنین این موتور قادر است نرخ توانی در حدود 50 اسب بخار را تولید نماید. مهندسین طراح این سیستم قصد دارند عدد اکتان سوخت این موتور را بدون ایجاد کاهش توان به 95 برسانند. این موتور به کلی با موتورهای موجود تفاوت دارد و گفته می شود موتور ایده آلی برای استفاده در گشت های دریایی می باشد. 

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1391/01/10ساعت 23:59  توسط Amin Ebrahimi | 

چین قصد دارد بزرگترین بالگرد غیرنظامی آسیا را وارد بازار کند.


تلویزیون مرکزی چین روز پنجشنبه به نقل از شرکت صنایع هوایی چین سازنده این بالگرد اعلام کرد: عرضه بالگرد مدل ' آ سی 313 ' که 13 تن وزن دارد به تصویب رسیده است. 

این بالگرد به گفته مسوولان این شرکت با بالاترین استانداردهای ایمنی بین المللی ساخته شده است و طراحی آن برای برنامه های غیرنظامی فوق العاده است. 

این بالگرد می تواند برای عملیات های جستجو و نجات ، مقابله با آتش سوزی در جنگل ها ، حمل و نقل ، عملیات ساحلی ، کمک رسانی پزشکی ، گردشگری و سفرهای تجاری مورد استفاده قرار گیرد. 

این بالگرد دو مرحله آزمایشی در فلات ' تبت - چینگ های ' چین را در سال های 2010 و 2011 میلادی پشت سرگذارده و تا ارتفاع هشت هزار و 500 متری اوج گرفته است. 

این نخستین بار است یک بالگرد ساخت چین تا این ارتفاع پرواز می کند. 

شرکت صنایع هوایی چین در حال ساخت بالگردهای مختلف از یک تن تا 13 تن است . 

+ نوشته شده در  شنبه 1390/10/17ساعت 20:34  توسط Amin Ebrahimi | 
بالگردهای نظامی یکی از عوامل مهم برتری در جنگ‌ها هستند. اگر چه سرعت و قدرت مانور بالگرد در مقایسه با هواپیماهای جنگنده بسیار پایین است، اما توانایی‌های منحصر به فرد بالگرد از جمله پرواز ایستا و توانایی استتار در پستی و بلندی‌های منطقه جنگی باعث شده تا بالگردها جایگاه خاص خود را در طراحی مأموریت‌های نظامی داشته باشند. در جنگ ایران و عراق، بالگردهای ارتش ایران در بسیاری از مأموریت‌ها نقش‌آفرینی کردند و توانستند ضربات سنگینی به نیروهای عراقی وارد آورند. خاطره حملات شهید شیرودی و همرزمانش به قلب نیروهای عراقی با بالگردهای کبرا از جمله مشهورترین خاطرات دوران دفاع مقدس است که در کنار رشادت‌های این عزیزان یادآور توان رزمی بالگردها در جنگ‌ها نیز هست.

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 1390/09/27ساعت 16:34  توسط Amin Ebrahimi | 

Helicopters truly are amazing aircraft; how helicopters fly is what makes them such versatile machines, being perfectly suited to roles ranging from military use to fire fighting to search and rescue (SAR) and everything in between!

Helicopters have been around for centuries - well, the principle anyway - but it was Russian aircraft pioneer Igor Sikorsky who designed, built and in 1939 flew the first fully controllable single rotor / tail rotor helicopter - the fundamental concept that would shape all future helicopters.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1390/06/22ساعت 21:20  توسط Amin Ebrahimi | 

مونه اولیه اولین هلی‌کوپتر برقی سرنشین‌دار دنیا برای مدت 2 دقیقه و 10 ثانیه در آسمان به پرواز درآمد. این هلی‌کوپتر دست‎ساز از دو ملخ اصلی بهره می‎برد و از وزن کمتر و طراحی بهتر بهره می‎برد.


 
 
هلی‌کوپتری تمام برقی و سرنشین‌دار برای اولین بار در جهان، به پرواز درآمد؛ هلیکوپتری که طراحی و ساخت تمامی اجزایش در عرض 12 ماه به دست همین فرد انجام شد.
 
در این پرواز آزمایش 2 دقیقه و 10 ثانیه‌ای، چرتین رکورد ثبت‌شده غول آسمانی شرکت سیکورسکی را شکست- البته این کار خطر قابل ملاحظه‌ای نداشت. خودش می‌گوید: «زمانی که احتمال تصادف و سقوط پیش می‌آید، همیشه شانس می‌آورم!»
 
با پیشرفت دائمی تکنولوژی باتری‌ها و ظهور ناگهانی وسایل نقلیه برقی در تمام شیوه‌های حمل و نقل، هلیکوپتر برقی آخرین گزینه موجود بود. چراکه دینامیک پرواز هلیکوپتر، مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کند و این شیوه مصرف انرژی، طوری نیست که با توان اجرایی باتری‌ها هماهنگ باشد.

برای مثال، هواپیمای برقی، نیروی زیادی برای بلند شدن از زمین نیاز دارد اما می‌تواند با انرژی ناچیزی، پرواز کرده و فرود بیاید. اما هلیکوپترها در هر 3 مرحله بلند شدن از زمین، پرواز و فرود، انرژی زیادی مصرف می‌کند، بنابراین باید مطمئن شوید که انرژی کافی در باک ذخیره شده و می‌توانید به سلامت فرود بیایید.
 
برای همین وقتی شرکت فرانسوی Solution F با پاسکال چرتین تماس گرفت و از او خواست اولین هلیکوپتر برقی سرنشین‌دار جهان را بسارد، او می‌دانست اختراعش باید طراحی بی‌نظیری داشته باشد؛ هلیکوپتری فوق سبک و بسیار ساده که بتواند برای مدتی با استفاده از قدرت باتری‌اش، پرواز بی‌نقصی داشته باشد.

طراحی نمونه اولیه
چرتین با مدل‌سازی و ساخت طرحی هم‌محور با دو ملخ در بالا، تعادل نیروی گشتاور را برقرار کرد و به این ترتیب طرحی ارائه کرد که می‌توانست بدون نیاز به ملخ دُم برای توقف چرخش خارج از کنترل هلیکوپتر، پرواز کند و در عوض، فقط به یک تیغه دم ساده و سبک نیاز داشت.
 
برای کنترل جهت پرواز هلیکوپتر، چرتین سیستم کنترل بسیار ساده‌ای انتخاب کرد که با استفاده از یک فرمان و انتقال وزن، تغییر جهت میسر می‌شد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 1390/06/21ساعت 10:41  توسط Amin Ebrahimi | 
شرکت هواپیمایی سیکورسکی آمریکا، یکصدمین جایزه ملی هوافضا را از آن خود کرد. هر ساله مؤسسه ملی هوانوردی آمریکا، نشان لیاقت خود را برای بزرگ‌ترین دستاورد هوانوردی یا فضانوردی سال آمریکا به شرکت‌ها و مؤسسات سازنده این محصولات اعطا می‌کند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1390/06/17ساعت 19:45  توسط Amin Ebrahimi | 
یک شرکت آمریکایی تولیدکننده تجهیزات جانبی محصولات اپل به تازگی هلی کوپتر مدلی را عرضه کرده است که به صورت کنترل از راه دور با "آی- فن" و یا "آی- پد" کنترل می شود.

شرکت "گریفین"، تولیدکننده تجهیزات جانبی محصولات اپل یک هلی کوپتر مدل را عرضه کرده است که می تواند به صورت از راه دور با "آی- فن" و "آی- پد" کنترل شود و پرواز کند.این هلی کوپتر که تنها 50 دلار قیمت دارد برای کنترل از راه دور به جای فناوریهای بلوتوث و "وای- فای" از یک آداپتور پرتوهای مادون قرمز استفاده می کند.برای آغاز پرواز و بازی با این هلی کوپتر که Griffin Helo نام دارد، باید یک نرم افزار رایگان با عنوان Helo TC را از فروشگاه آنلاین App Store بارگذاری کرد.این نرم افزار به کاربر اجازه می دهد که سه نقشه و طرح پرواز را در دستگاه iOS خود ذخیره و آن را بر روی نمایشگر "آی- فن" یا "آی- پد" مشاهده کند. باتری این هلی کوپتر از طریق پورت "یو. اس. بی" و اتصال به رایانه شارژ می شود، درحالی که برای عملکرد آداپتور مادون قرمز که به خروجی جک هدفن "آی- فن" یا "آی- پد" متصل می شود به 4 باتری قلمی نیاز است
+ نوشته شده در  سه شنبه 1390/06/08ساعت 5:19  توسط Amin Ebrahimi | 
سیستم های هدف یابی با نرم افزار های ارتقا یافته توسط شرکت لاکهید مارتین برای هلی کوپترهای AH-1Z کبرا نیروی دریایی ارتش آمریکا ارائه شده است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه 1390/03/09ساعت 18:24  توسط Amin Ebrahimi | 
برای مشاهده گالری تصاویر هلیکوپترها به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه 1390/03/04ساعت 23:23  توسط Amin Ebrahimi | 
جام جم آنلاین: نشریه علمی "پاپیولار سانیس" طرح ابتکاری Draganfly Draganflyer X6 را به عنوان برترین فناوری خلاقانه جهان در سال 2008 در زمینه علوم فضا و هوانوردی برگزید.
این بالگرد فوق مدرن به صورت کنترل از راه دور هدایت شده و از قابلیت خیره کننده ای همچون حمل دوربین ویدئویی بی سیم برخوردار است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  چهارشنبه 1390/03/04ساعت 17:7  توسط Amin Ebrahimi | 
در رزمایش ولایت سال 1389 ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک مانور دریایی برای نخستین بار از یک بالگرد تهاجمی استفاده کرد. بسیاری از کارشناسان این بالگرد را که توفان دارد نمونه برجسته‌تر و قدرتمند‌تر بالگرد معروف کبری آمریکا می‌دانند. توفان يك بالگرد تهاجمي مجهز به سامانه‌هاي سلاح پيشرفته شامل موشك‌هاي ضدتانك، راكت انداز و توپ 20 ميليمتري است و از چابكي بسيار بالايي برخوردار است. سال گذشته پس از ان مانور موفق و اقرار غرب به توانمندی ایران در طراحی ، ساخت، بهینه‌سازی و تعمیر بالگرد همزمان با سالگرد آغاز عمليات بيت‌المقدس، ده فروند بالگرد توفان به طور رسمی به نیروهای مسلح تحویل داده شد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 1390/02/24ساعت 19:17  توسط Amin Ebrahimi | 
یک هلیکوپتر کوچک که بر اساس پرواز بذرهای درختان مدل شده است ، بزودی پرواز می کند.



ادامه مطلب
+ نوشته شده در  یکشنبه 1390/02/04ساعت 17:42  توسط Amin Ebrahimi | 
روتور بالگردها اصلی ترین جزء تولید کننده آلودگی صوتی این پرنده ها هستند. محققان ناسا و مرکز هوافضای آلمان(DLR) دست در آستین بررسی منشا و خاستگاه این صدا برای رفع آن برده اند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  پنجشنبه 1390/02/01ساعت 20:46  توسط Amin Ebrahimi | 
پرواز آزمایشی سریع‌ترین بالگرد جهان

شرکت یوروکوپتر از برنامه‌ی آزمایشی پرواز بالگرد هیبرید نمایشی پرسرعت و دوربرد X3 خبر داد. قرار است که این هلی‌کوپتر رکورد سرعت بالگردها را که چند ماه پیش بدست آمد، دوباره بشکند. این بالگرد به دو موتور توربوشافت مجهز است که انرژی سیستم گردنده‌ی اصلی پنج‌پرّه‌ای و دو پروانه‌ی نصب شده روی بال‌های کوتاه آن را فراهم می‌کند.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 1390/01/06ساعت 2:19  توسط Amin Ebrahimi | 

بالگرد کاموف 60

Ka-60 "Kasatka"

 

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 1389/12/21ساعت 17:41  توسط Amin Ebrahimi | 

 

نخستین کتاب فرهنگ مرجع هوا-فضا برای متخصصین وکارشناسان حوزه هوایی به صورت توضیحی ومصور به دو زبان منتشر شد.پدیدآورندگان اثر ، ذبیح الله کریمی وعلی خان محمدی هزاوه از فعالان عرصه هوایی کشور هستند که با تلاش مولفان درزمستان 89 توسط نشر والا اندیش به چاپ رسید.

به گزارش تین نیوز گفتنی است حامیان این اثر؛ ستادتوسعه فناوری هوافضا، فراکسیون هوا-فضای مجلس شورای اسلامی، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان صنایع هوایی، شرکت سرمایه گذاری گسترش هوانوردی پارس(پادیکو)، شرکت صنایع هواپیمایی ایران(صها)، شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران(پنها)، شرکت توسعه هواپیمایی تیارا(هستکو)، شرکت سخت پوشش وشرکت مهندسی همراهان آسمان می باشند.

قیمت کتاب برای علاقمندان 148000 ریال است که برای دریافت آن و یا کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های 44666339 – 021 تماس بگیرند.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/12/17ساعت 14:48  توسط Amin Ebrahimi | 
احمد صفايي، دانش‌آموخته مهندسي سخت افزار دانشگاه شاهد و از مجريان طرح اظهار كرد: سيستم خلبان خودكار بالگرد بدون سرنشين يك بسته سخت افزاري – نرم افزاري است كه براي كنترل، هدايت و ناوبري بالگردها طراحي و ساخته شده است. وي با بيان اين كه بالگرد به خصوص بالگرد كوچك بدون سرنشين يك پرنده ناپايدار بوده و كنترل آن توسط خلبان به مهارت و تجربه بالا نياز دارد، تصريح كرد: در سيستم خلبان خودكار با دادن اطلاعات نقاط طول و عرض جغرافيايي و ارتفاع حركت به رايانه سيستم، پس از برخاستن بالگرد، پرنده به صورت خودكار با حفظ ارتفاع پرواز مي‌كند و به نقاط مورد نظر مي‌رسد.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 1389/11/16ساعت 21:31  توسط Amin Ebrahimi | 
چندیست که طرح پیشنهادی یک مهندس ایرانی، سر و صدای بسیاری در محافل هوافضای جهان به راه انداخته زیرا در صورت تحقق، به راستی تحولی شگرف در این صنعت به وجود خواهد آورد. مشکل ترافیک در شهرهای بزرگ از جمله چالش های اصلی پیش روی دولت ها بوده که همواره هزینه کلانی صرف برطرف کردن عوارض و یا رفع آن می کنند.

به گزارش آویا، یکی از راهکارهای پیشنهاد شده در ایالات متحده برای کاستن از چنین ضرر عظیمی ایجاد فرودگاه های کوچک و ترغیب مردم به استفاده از هواپیمادر سفرهای بین شهری است و بر همین اساس، افراد و شرکت ها ی زیادی وارد معرکه شده اند تا با ارائه طرح های متفاوت مسیر رسیدن به چنین هدفی را هموار کنند.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 1389/11/16ساعت 21:29  توسط Amin Ebrahimi | 

شاهد 278؛ جت رنجر بومی سپاهشاهد 278 یکی از محصولات بومی کشور بوده که به تولید انبوه رسیده و در نهادهای نظامی و غیر نظامی وارد خدمت شده است.
صنایع هوایی شاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هدف اجرای مطالعه و تحقیقات، پیرامون بالگردها و طراحی و تولید آنها، بر اساس نیازها و تعاریف محیط عملیاتی کشور، در سالهای دفاع مقدس، آغاز به کار نمود و با ساخت چند نمونه بالگرد تحقیقاتی، پس از حداقل یک دهه تلاش بی وقفه، موفق به طراحی و تولید بالگرد ترابری سبک شاهد 278، با الگو برداری از بالگرد سبک و بسیار موفق «جت رنجر» گردید. این بالگرد 5 سرنشینه و چند منظوره دارای کاربردهای متنوعی بوده و هم اکنون هم در نیروهای نظامی مانند سپاه و هم در نهادهای غیرنظامی مانند سازمان حفاظت از محیط زیست، مشغول ارائه خدمات می باشد. 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 1389/11/16ساعت 20:0  توسط Amin Ebrahimi | 

ایران در حال حاضر می­تواند بسیاری از بالگردهای خود را به راحتی تعمیر کرده و حتی بالگردهای فوق پیشرفته ای را طراحی و تولیدکند. باید اعتراف کرد که در این زمینه­ها گام­های­ بسیار بزرگی برداشته شده است. شاید به دلیل برخی از اغراق­ها در برخی از زمینه­ها تاکسی از نزدیک پرواز بالگرد­های جدید ایرانی را نبیند، به توانایی ایران در زمینه­ی­ طراحی و تولید بالگردهای فوق پیشرفته­ی بومی شک کند. اما به قطعیت می­توان گفت اکثر کسانی که از نزدیک پرواز چالاکانه­ی بالگرد شاهد 285 را در نمایش هوایی امسال کیش دیدند، سازندگان آن را تحسین کردند.

 


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه 1389/11/04ساعت 18:4  توسط Amin Ebrahimi | 



نيروي هوايي ارتش خلق كره يا ‌KPAF (Korean People's Army Air Force) دومين نيروي بزرگ از لحاظ تعداد پرسنل در ارتش خلق كره شمالي ميباشد.تعداد پرسنل اين نيرو چيزي بالغ بر 110000 نفر براورد ميشود.و تعداد هواپيماهاي اين نيرو نيز در حدود 1600 تا 1700 فروند از انواع گوناگون تخمين زده شده است.كه بيشتر انها هواپيماهاي ساخت اتحاد جماهير شوروي و تعدادي نيز ساخت جمهوري خلق چين ميباشند.وظيفه اصلي ‌KPFA دفاع از حريم هوايي كشور كره شمالي در برار تجاوز و تهديدات دمشن ميباشد.

تاريخ تشكيل KPAF بر ميگردد به زمانيكه ارتش خلق كره تشكيل و سپس در تاريخ 20 اگوست سال 1947 KPAF نيز بعنوان شاخه هوايي ارتش خلق كره اعلام موجوديت نمود. کیم ایل سونگ پايگاههاي نيروي هوايي را در شهرهاي پيونگ يانگ،Sinuiju و برخي شهرهاي ديگر به محض ازاد سازي كشور كره ايجاد نمود.و در سال 1945 همه ان پايگاههاي هوايي را تحت عنوان نيروي هوايي با يكديگر ادغام نمود. همچنين كره شمالي در سالهاي 91-1990 چهار پايگاه هوايي جديد را در نزديكي مرز مشترك دو كره ايجاد نموده است.

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  سه شنبه 1389/10/28ساعت 16:14  توسط Amin Ebrahimi | 

همزمان با سالگرد آغاز عملیات بیت‌المقدس ، مراسم تحویل نهایی 10 فروند بالگرد طوفان و خط تولید انبوه ملخ کامپوزیتی بالگرد 214 با حضور سردار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، سرتیپ پاسدار احمد وحیدی در جمع خبرنگاران با یادآوری عملیات بیت‌المقدس که در چنین روزی آغاز و در سوم خرداد منجر به آزادسازی خرمشهر شد ، در تشریح ویژگیهای بالگرد طوفان گفت : این بالگرد یک بالگرد تهاجمی مجهز به سامانه ‌های سلاح پیشرفته شامل موشکهای ضدتانک، راکت انداز و توپ 20 میلیمتری است و از چابکی بسیار بالایی برخوردار است.


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  شنبه 1389/10/18ساعت 15:6  توسط Amin Ebrahimi | 
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
aerospace.mut@gmail.com
aerospace-mut.blogfa.com
----------------------------------
استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است.
----------------------------------
امین ابراهیمی(Amin Ebrahimi)

پیوندهای روزانه
جهاد دانشگاهی
باشگاه دانش پژوهان جوان
سازمان پژوهشهاي علمي و صنعتي ايران
مركز منطقه‌اي اطلاع رساني علوم و فناوري
پژوهشگاه اسناد و مدارك علمي كشور
صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران
بنیاد ملی نخبگان
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
روش تحقیق و نگارش آکادمیک
پروژه دات کام
آرشیو پیوندهای روزانه
نوشته های پیشین
92/03/01 - 92/03/31
92/02/01 - 92/02/31
91/12/01 - 91/12/30
91/11/01 - 91/11/30
91/10/01 - 91/10/30
91/09/01 - 91/09/30
91/08/01 - 91/08/30
91/07/01 - 91/07/30
91/06/01 - 91/06/31
91/04/01 - 91/04/31
91/03/01 - 91/03/31
91/02/01 - 91/02/31
91/01/01 - 91/01/31
90/12/01 - 90/12/29
90/11/01 - 90/11/30
90/10/01 - 90/10/30
90/09/01 - 90/09/30
90/08/01 - 90/08/30
90/07/01 - 90/07/30
90/06/01 - 90/06/31
90/05/01 - 90/05/31
90/04/01 - 90/04/31
90/03/01 - 90/03/31
90/02/01 - 90/02/31
90/01/01 - 90/01/31
89/12/01 - 89/12/29
89/11/01 - 89/11/30
89/10/01 - 89/10/30
89/09/01 - 89/09/30
89/08/01 - 89/08/30
89/07/01 - 89/07/30
89/06/01 - 89/06/31
89/03/01 - 89/03/31
89/02/01 - 89/02/31
88/07/01 - 88/07/30
88/01/01 - 88/01/31
آرشيو
آرشیو موضوعی
هواپیما
موشک
هلیکوپتر
پهپاد
موضوعات فضایی
مطالب و کارگاه های آموزشی
مرکز دانلود
نانو تکنولوژی
مطالب جالب و خواندنی
اخبار و اطلاعیه ها
آموزشکده فضایی
آموزشکده هوایی
آموزشکده موشکی
مشاهير هوافضا
گالري عكس و فیلم
دستاوردهای هوافضایی ایران
پیوندها
دانشگاه صنعتی مالک اشتر
سایت گلستان
پژوهشگاه هوافضا
سازمان فضایی ایران
پایگاه اطلاع رسانی هوافضای ایران
ستاد توسعه فناوری هوافضا
ایران کنفرانس
Space
Conference Alerts
All Conferences
مکانیک & هوافضا & اخترفیزیک
هوافضا
وبلاگ فناوري موشكي
اجرای پروژه های صنعتی دانشگاهی با Fluent
عشق پرواز
آموزش Matlab
بزرگترین انجمن هوافضا هوانوردی ایران
Web-Based Control System
انجمن هوافضای دانشگاه شهید ستاری
آمار به روز و لحظه لحظه جهان
پایگاه راهبردی نوآوری دانش هوافضا
ینی چری
مهندسی مکانیک
Mechanical Engineering
مجله های روز دنیا
skyhighhobby
وبلاگ جامع کنترل ابزاردقیق
Matlab Examples
aerospaceweb
فلوئنت
Caltech Thesis
Cover Page
MSc/PhD course in CFD with OpenSource software
Prof.Cimbala
PipeFlow OpenFoam
Fortran note
شمارنده

Google Pagerank Checker Tool

نظرسنجی
عضویت در وبلاگ





Powered by WebGozar

 

 RSS

Page Rank Check

POWERED BY
BLOGFA.COM